lørdag 30. august 2008

Trening på skolen;)

Nå har vi kommet godt i gang på skolen og godt er det;) Denne uken har vi nemlig vært ute i Svartskog å trent lydighet på en plass sammen med læreren vår Roar. Stedet er idyllisk, stille og fredlig.
Jeg har aldri drevet med lydighet før. Så for meg blir det MYE nytt å lære, men det er bare bra.

Torsdag:
Vi begynte med øvelsen "på plass". Jeg skal ærlig innrømme at dette ikke er noe jeg har trent på med Birk fra før av. Jeg har egentlig ikke sett det nødvendig å lære han det ettersom jeg bare bruker han i agility og utstilling.. Men du verden jeg fikk brått skiftet mening! Ser så absolutt viktigheten av å ha denne øvelsen inne.
Vi fortsatte med innkalling. I denne øvelsen bruker jeg en "kong" som belønning for å øke hurtigheten og lysten til å komme til meg. Men må begynne å ha med 2 like.. For Birk liker visst å ta seg noen "seiersrunder" alene når han har fått den som belønning:p Så med andre ord er det altså ikke så lett å få tak i han igjen:(
Vi trente også på fellesdekk. Birk er flink og blir, men han klarer ikke å konsentrere seg om å holde kontakten med meg.. Han titter seg mye rundt, men de gangene han ser på meg går jeg tilbake og belønner han. Så tror det skal gå bedre etterhvert...

Fredag:
Vi dro tilbake til plassen i Svartskog for å trene mer.
Jeg merket at Birk var mer fokusert denne dagen. Det virket som han begynner å skjønne øvelsene vi holder på å lære inn;) Og det gir meg mye motivasjon til å stå på videre. Må si at jeg trives utrolig godt i klassen.. Benedicte, Thea og jeg koser oss sammen, ler, skravler og har det veldig fint sammen. All cred til de, for de har superflinke hunder!
Roar ga oss en hjemmelekse til neste torsdag: Alle hundene skal kunne utgangsposisjonen bra! Så med andre ord så har jeg mye å gjøre denne helgen og uken som kommer!
På slutten av dagen så begynte ting å gå veldig bra;) Så vi gav oss på topp!
Her kommer noen bilder av hundene og oss eiere;)
Thea: Silkyterrier
Benedicte: Labrador Retriver+ Australian shepherd
Roar: Skjæfer
Regine: Parson















1 kommentar:

Hullmead sa...

Heisan

Ser at det går bra med deg og Birk, og det er godt å lese.
Ser ut som en herlig gjeng på skolen,lykke til videre.

Klem Heidi