søndag 19. oktober 2008

Skole igjen!;D


Så var vi igang på skolen igjen! Endelig! Syntes faktisk at det var litt godt å komme inn i hverdagen igjen! Etter at vi startet på skolen har vi hatt noen treninger. Og jeg har faktisk tatt klikkeren i bruk i lydigheten! Dette er et valg jeg er utrolig fornøyd med. Birk går nå bedre enn noen gang.. Tenke seg til da, hunden som måtte gå med en meters avstand fra meg går nå helt inntil beinet mitt under fri fot. Begynner å bli veldig fornøyd med utgangsposisjonen min også. Sliter litt med dekken etter at jeg begynte å trene med klikker, men dette var visst helt naturlig ifølge Roar;)
Vi har begynt å trene stå under marsj også. Så langt går dette også veldig bra.. Hva kan det være med klikkeren som utløste Birks interesse for å jobbe med meg i lydighet?
(Kanskje det kan være at jeg har litt tro på det selv også, nå som jeg ser progresjon?)

Uansett så er jeg veldig fornøyd med å være i den klassen jeg er! Benedicte, Thea og jeg minner egentlig litt mer om en venninnegjeng enn en klasse..






Fredag 10. Okt.
Denne dagen var klassen på utfukt til Sandefjord for å se på kvalifiseringen til NM i Lavland for stående fuglehunder!
Det var kjempegøy å se hvordag hundene jobbet så selvstendig. I starten når førerne slapp hundene på jordet så det ut som at de bare løp rundt å koste seg, men etterhvert så vi at de begynte å jobbe etter fugl. Ettersom de slapp 2 hunder samtidig må jeg si at jeg ble imponert over hundenes evne til å "overse" hverandre og jobbe selvstendig.

Så alt i alt var dette en kjempetur;) Det ligger masse bilder fra turen i bloggen til Benedicte. (www.labbis.wordpress.com)

Ingen kommentarer: